close
«Ex libris»

«Ex libris»

Títulu: La vida en sordina

Autor: David Lodge

Traductor: Jaime Zulaika

Editorial: Anagrama

Añu: 2012 (d’un orixinal del 2008)

NUN SE CONFUNDIR.- Na pequeña biografía qu’acompaña a la novela, los editores bauticen a David Lodge como «uno de los grandes maestros del humor inglés». Nun se confundir: l’escelente autor londinense tien un gran sentíu del humor, pero nun creo que de les sos noveles, nin siquier nes que más lu emplega, podamos dicir que son «noveles d’humor». Conozo cuasi tola produición novelística de Lodge y ye un escritor que me presta pola vida. Por poner un exemplu, tengo una cita suya nel mio ensayu «El síndrome de Sherezade», porque les sos observaciones son siempres agudes ya intelixentes. Pero nun podemos falar de que seya un «humorista», talo que pudieren selo Wodehouse, o el propiu Tom Sharpe. Lo de Lodge ye otra cosa: una finura del llinguax qu’aveza a retratar a los que lu arrodien con sentíu común y un divertíu distanciamientu.

En cualquier casu, nada hai n’esta última novela del veteranu autor (nacíu nel 1935) que nos recuerde a otres obres de so. Quiciás los primeros capítulos tengan un ciertu asemeyu con dalgo conocío, pero de magar va adientrándose nel argumentu, les primeres sonrises principien a esborrase pa dar pasu a una novela dura, descarnada, nes qu’hai continues «cates» sobre la vieyera, el sufrimientu y la muerte. El personaxe protagonista (unes veces falando en primer persona y otres en tercera), sordu ya incomunicáu («la ceguera ye tráxica, pero la sordera ye cómica»), cuéntanos la so rellación cola familia, sobre too con so padre, un ancianu de 89 años, tamién sordu, al tiempu que vive los sos primeros años de xubilación como profesor de llingüística na universidá. Por si fuere poco, un viaxe a dar unes conferencies a Alemania, llévalu a visitar el muséu de Auschwitz lo que-y encartia pa reflexonar sobre’l horror y la muerte. Pente medies de too ello, la intervención d’una guapa alumna que quier que-y dirixa la so tesis sobre l’estilu lliterariu nes notes de suicidiu, dan pie a una socesión d’observaciones intelixentes sobre la vida, la propia y l’ayena, el sexu, la edá, el deterioru físicu y los distintos afeutos o amores.

Una novela, en resume, dura, amarga, pero intelixente y escelentemente escrita. Nun me defraudó pa nada un de los mios escritores favoritos que, pese a los años que va cumpliendo, sigue calteniéndose n’una estupenda forma. Mui recomendable.