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El «Requiem» ¿de Mozart?

El «Requiem» ¿de Mozart?

Principió la temporada de conciertos de la Sociedá Filarmónica de Xixón y fízolo por tolo alto, na menos que col famosu «Réquiem» de Mozart. Como persaben tolos espertos en música (yo nun lo soi) en realidá Wolfang Amadeus namás compuso una pequeña parte del «Réquiem», pues morrió enantes d’acabalu. La viuda encargó-y a un de los sos discípulos más espertos (un tal Süsmayr) que finara la obra, pues conocía perbién l’estil y los recursos del maestru, y asina lo fizo. Pero fue baxo promesa de que nun lo ficiere público pues, llóxicamente, nun tenía’l mesmu valir la firma d’un autor que la d’otru. Asina, la obra pasó por ser de Mozart dafechu durante un tiempu, hasta que yá la cosa tuvo de facese pública.

El «Réquiem» de Mozart (ye’l nome que se-y da) ye, como cualaquier Réquiem, un caxntu de difuntos propiu, pues, d’un funeral. En cualquier casu escúchase siempre fuera contestu, como ye’l casu del que sentimos nel Teatru Xovellanos. Intervinieron nel so desendolcu los solistes Anna Cabrera (Soprano), Alexandra Rivas (Mezzosoprano), Quintín Bueno (Tenor) ya Ihor Volevodin (Baxo-barítonu). La Orquesta Sinfónica y el Coru Mercadante, toos ellos embaxo la batuta del director asturianu Mariano Rivas.

Pa los que nun somos mui entendidos la verdá ye que sonó mui bien. El Coru tien un papel mui difícil pues ta cuasi tol tiempu n’aición y con momentos de gran dramatismu. Un dramatismu que, al mio xuiciu, remarcaba la moza que llevaba la percusión que me paeció que lo facía xenial. Nun venía’l so nome nel programa. La parte que correspondía a los solistes resultó más melódica (siempre dientro d’una gran solemnidá) con momentos inclusive llíricos. De los cuatro intérpretes, quédome col Baxo-barítonu, l’ucranianu Voiemodin, con una voz que paecía venida del fondu la tierra y que conmueve sólo con sentila. Bien, tamién, la soprano rusa (anque fizo la so carrera n’España) Anna Cabrera, con una guapa voz que nun necesitó forzar y a bon nivel los otros dos solistes Rivas y Bueno, meyor la primera. El xixonés Mariano Rivas, reputáu direutor con grandes trunfos nel estranxeru, dirixó la obra con fuerza y bon compás, resaltando, como dixi más atrás, unos momentos más llíricos que constituyen un pequeñu remansu nel dramatismu de la pieza mozartiana, anque nun sé si eso-yos prestaría a los más puristes. A min prestóme. Como “propina” repitieron el “Dies irae”, una de les partes más conocíes del «Réquiem». El teatru taba atarraquitáu y con presencia d’autoridaes, que nun cito pa nun face-yos propaganda. Al entamu, entregóse’l Premiu d’Honor de la Filarmónica al músicu y compositor Vázquez del Fresno, qu’acaba presentar nel Teatru Campoamor la so obra “La dama del alba”, basada nel conocíu testu d’Alejandro Casona. En resume, un escelente estrenu de la temporada de conciertos de la Sociedá Filarmónica de Xixón. Siguirémosla con atención.