close
Mercedines Fernández anda d’Antroxu

Mercedines Fernández anda d’Antroxu

Evaristo ValleL’Antroxu, el Carnaval, siempres fue una época de rompimientu, d’insensatez, de saltase les nomes y riíse de lo serio, lo establecío, lo respetable. Aquellos Antroxos d’enantes, cenciellos y populares, esfrutaben camudando los papeles tradicionales. Los homes mazcarábense de muyeres y les muyeres de paisanos. Los neños poníen caretes de vieyos, y toos se coñaben de les autoridaes: los cures, los maestros, la Guardia Civil…

Va munchu tiempu que se perdió un poco d’esi espíritu de rompimientu, d’irreverencia. Agora l’Antroxu ye una fiesta oficial, remanada pol Ayuntamientu, y onde muncha xente quier copiar a otros Carnavales ayenos (Río, Tenerife…) onde lo que manda son los disfraces guapos, los bailles estudiaos y ensayaos y la exhibición pública, más que’l fender, per un par de díes, l’orde establecíu. Inclusive da la impresión (dámela a min) que los que participen, por exemplu, nesos desfiles multitudinarios, nun lo pasen nada bien. Véolos tocando los tambores y baillando compulsivamente, y les sos cares nun espeyen esi bon humor que sería desixible. Paez, más bien, que tán cumpliendo con un deber a fecha fixa. Güei toca diversión, como mañana tocará dir a la oficina. Pero, en fin, eso son coses míes.

De toes maneres hai dalgunos políticos que nun se resignen, nestes feches, a nun dicir y facer insensateces, comoMercedes Fernández queriendo amestase al espíritu coñón de les Carnestolendes. Pienso, por exemplu, en Mercedines Fernández, la eterna perdedora del PP asturianu, que fai unes simpátiques declaraciones afirmando que sería una falta de respetu pa colos derechos de los diputaos el que, una comisión encargada d’asesorar sobre l’usu del asturianu, espusiera los sos argumentos… n’asturianu. Faltó-y dicir, pa completar l’espíritu «antroxeru», que deberíen esponer les sos conclusiones en Ruso, que ye un idioma  oficial nel so país, y que ñidiamente conocen toles sos «señoríes» que, como sabemos, desconocen esa llingua estraña y ayena que se llama asturianu (bable, pa la señora Fernández)

Pero la señora Fernández nun ta sola nel so espíritu «antroxeru». Otros políticos uvieinos, alendaos por un periódicu asturianu que toos conocemos, pretenden facese los simpáticos mazcarándose de «sensatos y pensantes», cuando sabemos qu’ellos nin piensen nin son sensatos, aprovechando’l marabayu d’estos díes onde cuela cualquier babayada nun mundu al revés.

Préstame. Pero tengo yá gana de que pasen estes fiestes d’Antroxu pa que too vuelva a la normalidá. O seya, a xunise toos al rodiu d’una llingua que según la Unesco ta a piques de esapaecer, y según el Conseyu d’Europa debería ser Oficial yá. O seya, el mundu como tendría de ser.