EN SURÁFRICA XUÉGASE TAMIÉN OTRU MUNDIAL.- Al llau del «glamour» de les grandes estrelles, de los millones d’espeutadores, de les cornetones qu’ablayen a cualquiera, y de los cientos y cientos de páxines periodístiques, programes de televisión y hores de radiu, hai otru mundial en Suráfrica:
5,7 millones de persones viven nesi país col VIH, una cifra descomanada que supera la de cualisquier otru país. Khayelitsha ye un suburbiu de Ciudá del Cabu, con más de mediu millón d’habitantes, nel que un de cada tres adultos ye seropositivu. La gran mayoría d’ellos podría curase con un tratamientu antirretroviral, pero nun puen porque ye un tratamientu caru y nun hai perres. Y les qu’hai, empléguense notres coses. Esa ye la otra cara d’un espeutáculu de mases, ayenu ya indiferente a la probe situación que vive gran parte del pueblu surafricanu.
REFORMA LLABORAL O LA DRECHA SIEMPRE GANA.- A la fin terminaron metiéndonos el supositoriu pol rectu. Ya tienen reforma llaboral, un mou mui cínicu de llamar al abaratamientu del despidu. ¿Daveres creen, o quieren facenos creyer, que pagando menos a los trabadores qu’echen ensin xustificación, los empresarios van contratar más personal? Lo curioso del casu ye que, un gobiernu y un partíu llamaos «socialistes», faigan el xuegu suciu a la drecha. Nun sé lo que pensaríen honraos antecesores d’estos «ningundis» d’agora, xente que lluchó nuna guerra contra’l fascismu y la «derechona» y que foi abondamente represaliada. Pero quiero pensar que nun taríen mui contentos. Hai unos meses falábase de qu’habia que «refundar» el capitalismu, porque foi’l que nos llevó a la bancarrota. Lo que nun esperábemos ye que la «refundación» sirviere pa que los ricos siguieren faciéndose más ricos, a costa los trabayadores, funcionarios y pensionistes. Y siguen xubiéndonos los impuestos pa pagar lo qu’ellos xeneraron. ¡Vaya cara!
LOS PREMIOS «NOBEL» DE LOS RAPAZOS.- Aprovechando’l marcu de la Feria del Llibru pa neños de Bolonia 2010, la IBBY (International Board on Books for Young Peoples) otorgó los premios Hans Christian Andersen de narrativa ya illustración. Esti premiu bianual, ta consideráu como’l premiu Nobel pa los rapazos. Nesta convocatoria los premios diéronse al autor inglés David Almond, el de narrativa, por ser un escritor «con una voz única na creación d’un realismu máxicu nes sos obres pa neños y mozos. Almond, con un sofisticáu llinguax, atropa l’atención de los rapazos empobinándolos a lleer, a pensar y a cultivar un espíritu críticu». Al empar, el premiu Andersen d’illustración recayó n’alemana Jutta Bauer, que «amiesta la vida real con un mundu llexendariu al traviés de les sos illustraciones. El xuráu almiró la so orixinalidá y creatividá, y la so habilidá pa comunicase colos llectores». Norabona pa los dos. Añadir, namás, que nengún autor español ganó nunca esti prestixosu premiu.
SAN XUAN.- Solsticiu. Xanes. Trasgos. Mitoloxía. Maxa. Flor del agua. Fueu. Foguera. Guardián del fueu. Corru. Tribu. Iniciación. Ritu. Tradición. Cuentos. Lleendes. Epopeyes. Historia. Pueblu. Nación.