close
¡Qué aparen a esa paisana…!

¡Qué aparen a esa paisana…!

Corralito en ChipreLa «casa cites» qu’armaron esos de la «troika» col tema de Chipre descalifícalos como economistes y como gobernantes. Peor nun se puen facer les coses. Y ye que paez imposible cómo, un pequeñísimu país, de malpenes un millón d’habitantes, pue desestabilizar del mou que lo ta faciendo a tola Unión Europea. Chipre ye un país endeudáu, como la mayor parte de los europeos, y a cambiu d’un rescate de 10.000 millones d’euros, que ye más o menos calderilla pa los tiempos que cuerren, pretendíen, y asina lo ficieron saber, poner un impuestu (dan-y munchos nomes, pero en realidá ye eso) a les persones que tienen los aforros metíos nun bancu. Un impuestu que cobraben pola mano, y que yera, nos casos de menos de 100.000 euros, cercanu al 7%,  y nos casos de más, d’un 10%.

O seya que tu tienes cuatro perres aforraes con munchu esfuerciu, d’un dineru que yá pagó otros impuestos, por si lu necesites el día mañana (o los tos fíos, o los tos nietos…) y de sópitu van y quítente una parte pola «cara». Con premeditación, alevosía, nocturnidá y despreciu de sexu. Si esto nun ye indefensión que baxe l’amigu de Bergoglio (o seya Dios) y que lo vea.

Pero, claro, tou actu tien la so propia responsabilidá y el baturiciu que s’armó depués d’esto fue pergrande. ¿Qué pasa? Que resulta que, agora, nun se sabe quién tomó esa famosa decisión. Los de la «troika» (o seya: el Conseyu d’Europa, el FMI y el Bancu Central Européu) échense la culpa unos a otros, y naide nun quier «apechugar» cola responsabilidá. Porsia, rectifiquen en menos de tres díes, y agora los pequeños yá nun pagaríen y los grandes pagarán más. Bueno, eso paez hasta nueva orde.

En cualquier casu’l mal yá ta fechu. Porque lo que consiguieron estos prohomes y promuyeres fue, d’una tacada, loAngela Merkel siguiente: 1) Dar una pelligrosa inseguridá a una cosa que siempre fue «sagrada»: los depósitos de los aforradores, qu’agora yá nun tán garantizaos. 2) Poner a les clares que nun se sabe quién da les ordenes n’Europa. Naide se responsabiliza de les coses y nun se pue creer a naide, pues lo que se diz güei, mañana nun val. 3) Facer pagar al pueblu llanu (o con poca montaña) los desmanes y los pufos de políticos y economistes (si nun ye con esta tasa, sedrá con otres) 4) Enemistar a la U.E. colos Rusos, que son los que tienen los grandes fondos en Chipre, cosa que a min tráime «al pairo», pero que va a tener les sos consecuencies económiques pa Europa. y 5) Desestabilizar al restu los paises europeos, como se vio pola gran baxada de les bolses y, supongo, la fuxida de capitales pa sitios más seguros, incluyíu’l forru del colchón.

Too esto, y más pa con ello, vien dao por una decisión de la famosa «troika», pero lo que ta detrás d’ello ye la política, o meyor, la politiquería de la señora Merkel, que en realidá ye la que manda na «casa europea» (y tamién na «caxa europea), y que ta detrás de toes estes decisiones miserables, inxustes, arbitraries y económicamente desacertaes que se lleven tomando va munchu tiempu. Sélo yo, que soi un «mindundi», o seya que cómo nun van sabelo «más arriba» (non l’amigu de Bergoglio). Lo que pasa ye que naide s’atreve a face-y frente. En resume, lo único que se m’ocurre ye facer una concentración, per aciu d’Internet, na que nos xuntemos un grupu grande de xente, nuna plaza o nun campu fútbol, y que glayemos al empar: ¡¡Por favor, qué aparen a esa paisana!! Yá sé que nun va a valir pa nada, pero vamos quedar más desfogaos…