close
Sporting: Del Olimpu de la 1ª, al Hades de la 2ª

Sporting: Del Olimpu de la 1ª, al Hades de la 2ª

Finó yá la llamada meyor lliga del mundu y, llaceriosamente, con mal resultáu pal nuestru Sporting: cayemos del Olimpu de los dioses, al Hades del «inframundu», al llar de los muertos. Y nun podemos dicir que nun lo mereciéremos. A lo llargo de 38 partíos que xugamos, perdimos 21, empatamos 7 y ganamos 10. Fuimos, amás, el segundu equipu más goleáu pues marcáronnos na menos que 69 goles. Tuvimos tres entrenadores, si bien ún de pasu efímeru, y nun sé la estrapayada de xugadores que llegaron a alliniase, pero fueron munchos. ¿La culpa? Como siempre, ye soltera. Yo siempre dixi que l’amigu Preciado, esi que siempre caltuvo la simpatía de los aficionaos, nun tenía nin idea de táctica nin d’estratexa. Yera un equipu ensin neguna seña d’identidá (pasa como en política), más que les frases avezaes a los ignorantes de que «hai que poner más güevos», y esi otru topicazu de «sentir los colores del club». Un exemplu, ente otros, de la so mala xestión nel campu ye que, fuera cual fuere’l resultáu que se taba produciendo, siempre facía los mesmos cambios. Y, claro, nun pue ser lo mesmo dir ganando, que dir perdiendo. Clemente, que llegó depués, nun pudo iguar la llinia de derrota que yá se llevaba anque, polo menos, dio un sistema de xuegu (bonu o malu, esi ye otru tema) y fizo los cambios con sentíu común, anque la xente lu xiblara por ello. Y ye qu’hai munchu inorante futbolísticu. Pero, pese a too, la culpa, como cuasi siempre, ye de los xugadores. Unos porque nun saben y otros porque nun pueden (vamos suponer que toos «quieren»). Hai munchu maderu, y otros que l’añu pasáu rindieron bien, esti añu amosaron una baxa forma preocupante. Hai que facer una bona llimpieza de personal (una especie de ERE futbolísticu) y partir de finxos propios con dalgún refuerzu de calidá. Pa ello, ensin conocelu, igual ye afayadizu’l nuevu entrenador que remana perbién la cantera. Veremos.

Del restu los equipos destacar penriba de toos a un Real Madrid estratosféricu, con unes cifres que meten mieu: 100 puntos algamaos, 121 goles marcaos y namás 2 partíos perdíos de 38. Abúltame que va ser imposible de meyorar, nin siquier por él mesmu. Dizse que’l Barsa ye’l meyor equipu del mundu y el meyor de tolos tiempos, y quedó na menos que a nueve puntos. Eso esclaria perfechamente’l méritu del Madrid. En cuantes al Barsa, ya dixi n’otres ocasiones que valoro muncho lo que fai, anque soi de los pocos que nun me gusta’l so futbol. Demasiao «rondo», pasiquín, y da-yla a Messi pa que faiga «slaloms» y meta 50 goles. Nun quiero quita-y nengún méritu (¡taría bono!) y los títulos falen por sí solos. Y nun diría lo que digo si nun fuere pol coru de «corifeos» que se-yos enllena la boca colos trunfos. Pero esti añu yera un equipu cansáu, ensin la chispa d’otros años, y nel que siguió funcionando lo que tamién dixi del efeutu «ocalitu». Messí xorrez a costa d’anular a los otros delanteros que lu arrodien. Y citaba los casos de Ronaldinho, Etoo, Ibrahimovic, y los últimos tiempos de Villa, a los qu’hai qu’amestar esti añu a Cesc Fábregas que pasó de ser un xugador allegre, desenvueltu, con iniciativa propia y trunfador col Arsenal, a otru triste, cansín y supeditáu, una vuelta más, a les coses que se-y ocurran a «supermessi». Esi ye, quiciás, l’únicu «pero» que pue ponése-y a Guardiola. Un sistema fiáu dafechu nun sólu xugador pal que xugaben toos, y el Barsa tien suficientes xugadores intelixentes y con clase pa ser tácticamente más polivalentes.

Y pa la fin, un equipu que me namoró: L’Athletic de Bilbao. El «magu» Bielsa supo imprimi-yos un estilu propiu, prestósu de ver y que dieron siempre espectáculu. Rapidez, verticalidá, llucha, entrega… Nada que ver con esi otru «espectáculu» del Barsa de pases y más pases. Claro que llegaron a la fin de la temporada agotaos y resentíos no físico, y ensin ello ye mui difícil facer esi xuegu que-y presta a Bielsa. Porque, amás, los reserves nun tán al mesmu altor que los titulares. Y ye que munches veces escaecemos que l’Athletic xuega solamente con xugadores vascos, y eso na lliga más importante del mundu. ¡Cuánto nun daría yo porque’l Sporting xugara namás con xugadores asturianos y ficiera tan bon papel…! ¡Dame una envidia…! Y esti ye un poco’l resume que se m’ocurre al rodiu d’una temporada que fue de record pa dalgunos, y de tristura pa nosotros. Pero esto ye un xuegu, y vamos siguir esfrutando l’añu que vien col deporte que nos presta. Anque seya nel Hades…  ¡Ah! por cierto, l’equipu nel que yo xugué y del que soi sociu, el Ciares, caltúvose en Tercer División. Pa ellos ye una proeza como la del R. Madrid.