close
Gaspar Meana

Gaspar Meana

comic 01.jpgNa película «Manhattan», de Woody Allen, hai una escena na que la guapísima Diane Keaton bromea col so amigu Michael Murphy al rodiu d’un supuestu Club al que pertenecen los qu’ellos consideren personaxes «supervaloraos». Woody cabréase muncho porque la mayoría son reverenciaos por elli. Toos conocemos a personaxes y personaxillos  de la vida pública, asturiana y española, que gocien d’una consideración qu’escede a los sos méritos. Ensin salir del mundu del cine yo tengo dalgunos, como por exemplu’l famosu  Almodovar, al que yo fadría sociu d’esi Club porque abúltame que ye de los que tán «inflaos». Murniamente dase tamién el casu contrariu, o seya persones de gran valir que, pol motivu que fuere, nun tienen reconocíu esi valir y que, poro, mereceríen tar más altos na consideranza de la xente. Un d’estos últimos ye, al mio xuiciu,  l’escritor y dibuxante Gaspar Meana.

Y ye que Gaspar Meana ye autor d’una magna obra entitulada: «La Crónica de Leodegundo» que, en formatu de Comic, cuenta na menos que 2oo años de la Historia de  la Monarquía Asturiana, ente los sieglos VIII y IX, pero nun sólo eso, sinón tamién de la historia d’Europa, del Magreb y d’Oriente Mediu. Esta obra aniciada pol autor nel añu 1989, llevó-y más de dos décades el finala, lo cuál espeya la magnitú de la mésma y el trabayu que lleva con ella. Nel so orixen constaba de 25 álbumes d’unes 48 páxines caún, lo que faen un total de 1.250 páxines nes que, repito, percorríase’l nacimientu del nuestru Reinu d’Asturies y los sos complexos socesos. La obra orixinal nun tuvo l’acoyida que merecía, en parte por tar escrita n’asturianu (abúltame que la torna, o parte d’ella, correspondió-y a Antón García), por ser los dibuxos en blanco y negro (nun hubo perres pa sacalos en color, como taba previsto) y por dificultaes na distribuición que nunca nun llegó a facese de forma periódica. De fechu, yo tengo los primeros exemplares (dedicaos pol autor) pero nun fui a finar la coleición.

Agora, tiempu depués, vuelve a les llibreríes un primer tomu de la saga que recueye los seis primeros álbumes. Pero loLa Crónica de Leodegundo curioso ye que la publicación cuerre a cargu de la Universitat de les Islles Balears, que se tomó la molestia de tornar los testos al castellán, p’asoleyar una obra que consideren fundamental pal enseñu d’esa parte de la Historia, a traviés d’un vehículu mui afayaízu pa los estudiantes: el Comic. Y ye que la obra de Meana caltién una fidelidá total, nun sólo a los testos de la época, sinón a tola ambientación que representa nos sos dibuxos: Vistíos, adornos, armes, edificios… son una semeya axustada de los modelos de la dómina, lo que, xunto a un guión áxil y entreteníu, convierten a la obra nuna verdadera ayalga pa los estudiosos y pal públicu en xeneral.    

Llamentablemente, tienen que venir de fuera d’Asturies pa reconocer les coses bones que se faen nel País. Llamentablemente, nin les autoridaes culturales del Principáu, nin la propia Universidá d’Uviéu, fueron a valorar la importancia del trabayu de Gaspar Meana porque, qué cosa más llóxica que fuere la nuestra Universidá la que publicare esta magna obra que percorre parte de los nuestros anicios, en llugar de ser una Universidá tan ayena y llonxana como la de Les Islles Balears. Pero ésta sí que ye la nuestra Historia, la verdadera. La del desinterés, la del escaezu, la de la ignorancia, la del despreciu de lo nuestro… En fin. Pal que quiera principiar a lleer y coleicionar esta interesantísima obra -que saldrá en cinco volúmenes-, dicir que yá ta en llibreríes. En Xixón haila, por exemplu, na llibrería «Arco Iris», na cai Adosinda esquina cola Carretera la Costa. Y toi mui arguyosu de poder face-y propaganda. En cuantes a Gaspar Meana, da-y les gracies pol so trabayu de tantos años y a ver si esta vuelta tien más suerte y la cosa funciona a les dereches. Como él merez.