close
Siguimos fuera’l mapa

Siguimos fuera’l mapa

La perda d’importancia d’un llugar, entovía remotu, llamáu Asturies, continúa medrando. Estos últimos díes, y en estremaes anuncies de l’actualidá social, pudimos ver cómo nin se nos cita, nin se nos tien en cuenta pa nada que nun seya bárbaros asesinatos de muyeres, o problemes cola borrina del Aeropuertu. Vamos esbillar dalgún exemplu:

carlos_lopez_otin1LÓPEZ OTÍN.-  El Catedráticu de Bioquímica y Bioloxía Molecular, Carlos López Otín, algamó un gran ésitu xunto al so equipu de la Universidá d’Uviéu, al descubrir les mutaciones nos casos de pacientes de «leucemia linfática». Nun ye’l primer ésitu d’esti gran investigador. Al mesmu tiempu, otru equipu del Hospital Clinic de Barcelona, al mandu de don Elías Campo llegó a les mesmes conclusiones. Nel telediariu nacional que yo taba viendo, falóse namás del grupu catalán, y punxeron dellos «cortes» del tal Elías Campo recalcando «del Hospital Clinic de Barcelona». Nenguna referencia a Otín.

CLUB DE PATÍN BIESCA.- El Club de Patín Biesca, del barriu obreru de la Calzada, de Xixón, quedó per dos años siguíos Campeón d’Europa. Esti añu volvió llegar a la final, con gran esfuerzu pola so modestia y falta recursos, al puntu que l’añu pasáu, la so meyor xugadora, Natasha Lee, fichó pol so gran rival, el Voltregá. Pese a ello, repito, algamaron la final, perdiendo frente al Voltregá que, a güelpe de talonariu, consiguió un gran equipu. Bien, l’otru día el diariu madrilanu «El País» destacaba «l’enorme trunfu del equipu catalán que ganó la final por un 2-1». Nun se falaba del rival, el Biesca, de la so modestia, del so méritu, y del fechu de que, un de los goles del equipu ganador,muletes metiéralu Natasha Lee, antigua xugadora xixonesa.

LA MALA PATA DEL REI.- El Rei d’España, el Borbón Xuan Carlos (o al revés), anda con una pata mala por mor de los esfuercios deportivos que fixo va tiempu. Salió del hospital encantáu con una muleta (non de toreru) cuasi máxica que tien cláxon, acolchao, impulsu nes pates (de la muleta), empuñadura anti-callos, etc. Polo que yo sentí nun reportaxe de la TPA, la famosa muleta ta fecha n’Asturies. En nengún llau lo punxeron, pero sí’l nome de la tienda d’ortopedia, madrilana, que les comercializa. Esperemos que la muleta nun falle.

OSPA.- Cúmplese’l XX aniversariu de la creación de la Orquesta Sinfónica del Principáu d’Asturies. Con esi motivu, la orquesta va dar tres conciertos en Xixón, Uviéu y Avilés. ¿Van interpretar dalgún de los compositores clásicos asturianos de la llírica? Non. Un tal Falla, y un tal Brahms. Deben ser de Pumarabule.

¿Pa qué siguir? En cualesquier actividá social, económica, política, cultural, etc. Asturies ye la gran escaecida, la gran olvidada. Va a ver que pidir que nos apliquen el protocolu d’estranxería, nun vaiga ser que bien ceo, quieran echanos del País.