close
«Ex libris»

«Ex libris»

2010-07-03321Visitas

Títulu: Hijos de hombresfios-dhomes

Autora: P.D. James

Traducción: Jordi Mustieles

Editorial: Ediciones B, S.A.

Colec.: «Tiempos modeernos»

Añu: 1992

UNA ESCEICIÓN.- Colo de la esceición refiérome a que, nunca enantes, Phillis Dorothy James, la gran escritora inglesa, tocare’l tema de la Ciencia ficción nes sos noveles. Los sos rellatos taben siempre encadarmaos nel xéneru negru, o policiacu (más nel segundu que nel primeru), y desendolcaos na dómina actual. Nesta novela, en cambiu, la escritora cambia de rexistru y ufierta a los sos llectores una valoratible narración, non tanto de S.F., cuanto de lo que suel llamase «anticipación».

pdjames1Pero estos «Fíos d’homes» son, amás, una novela a caballu d’otros varios xéneros. Ye una novela filosófica, que xuega con un posible final de la humanidá, tranquilu, ensin grandes violencies y, quiciás por ello, muncho más terrible entovía. Más terrible porque la xente ye a dase cuenta del so prósimu final como especie, y eso quier dicir, aceutación y renuncia, dalgo dafechamente «inhumano». El ser humanu lleva dientro de sí la semilla de la continuidá, de la perduración como especie, d’ehí les innumerables prebes que tuvo de pasar p’aportar hasta’l presente. en «Fíos d’homes» hai presente, namás que presente, ensin futuru nin, poro, esperanza. El protagonista, Theo Faron, tien yá planificada la so vida al rodiu d’esi final esperáu. Una vida yá necesariamente marxinal, pero que’l tien aceutada y que enllena coles sos pequeñes rutines, los placeres fugaces qu’entovía pue atopar hasta que-y llegue’l momentu. Pa esi día yá tien preparada una pastiellina. Pero dalgo vien a tracamundiar la so resignada tranquilidá. Dalgo que lu va a cincar mui de cerca, fendiéndo-y esos vezos programaos. Entós xulga que ye necesaria la so intervención.

Pero la novela ye tamién un rellatu políticu, como nun podía ser d’otru mou. Hasta nesa cabera programación social, hai quien trata de mandar sobro los demás, d’imponer la so voluntá, de decidir ensin cuntar con naide. Y ye esa forma de «dictadura» la que mueve a un grupu d’idealistes a movilizase por unes causes que, inclusive na disyuntiva de la desapaición de la raza humana, sigue diferenciándonos de los animales. Ye conmovedor ver como entovía nel fin de la especie, hai xente qu’alcuentra un motivu de dignificación. Hasta qu’aporte’l final.

Y ye tamién un «thriller», una historia de persecuciones, de fuxíes, de disparos, inclusive de terror, cuando surden eses bandes asesines que llanten la llercia perellí peronde pasen.

Conocía, y tenía esfrutao, con otres noveles de l’autora: «Sangre inocente», «Sabor a muerte» o «Intrigues y deseyos», pero abúltame que, ensin despreciar a nenguna d’elles, «Fíos d’homes» ye la so meyor novela. La más completa. Asina la recomiendo encesamente dende esti espaciu.

P.S. Hai película fecha de magar la novela. Nun la vi y, poro, nun soi a opinar. Falo namás de la llectura.