Cuando daquién, pol motivu que seya, algama un determináu reconocimientu públicu o social. Cuando ye reconocíu por dalguna carauterística que lu tresciende, pasa, inclusive ensin querelo, de ser una persona a ser un personaxe. Nesi sen podría dicise que’l mio amigu Paco Abril ye un personaxe.
La so biografía trescurre siempre arreyada a la cultura. Una cultura que podríemos poner con lletra mayúscula anque, curiosamente, la suya empobinóse siempre a los «minúsculos». Ye dicir, a los neños (y equí incluyo’l términu «neños y neñes») Nun fadría falta retafilar toes y cauna de les sos actividaes porque son de sobra conocíes: Escritor, cuenta-cuentos, animador cultural, asesor editorial,.. y munches coses más que, en cualquier otra comunidá menos «mezquina» que la nuestra, pondríenlu nun llugar mui altu na valoración social y cultural. En cambiu, a cualquier escritorín que publica dalgo en Madrid, como si eso fuere de por sí un méritu, ya lu asitien nun «pedestalín» lliterariu y cítenlu con almiración nos suplementos culturales de los periódicos llocales. Paco cumplió, va unes selmanes, el númberu 1000 del so suplementu «La oreja verde», un espaciu de y pa los neños, y el reconocimientu fue más bien moderáu.
Y agora, cuando yá ta xubiláu (del trabayu, que non del espíritu) sorpréndenos con una esposición artística que, si nun supiéremos de quién ye, pensaríemos que se trata d’un rapaz que ta empezando a crear, cola novedá, la illusión y el puxu del que-y queda toa una vida per delantre. La esposición titúlase: «Con alma de papel» y yá el títulu vien a danos la idea fondera de la mesma. Por si ficiera falta, la tarxeta d’invitación inclui un minipoema del propiu autor que diz: «Hay un árbol/ en el papel./ Lo veo crecer/ cada día/ entre mis manos» . Nun quiero, y quiciás tampoco sabría, desvelaros el conteníu de la esposición. Hai que dir a vela al llocal «El arte de lo imposible», en la cai Jacobo Olañeta númberu 10, d’equí de Xixón. Pero sí puedo diciros qu’hai nella imaxinación, esplosión de colores, figures simpátiques o inquietantes… y sobre too, un gran amor al papel. Esi vehículu col que los escritores y los illustradores vienen tresmitiéndonos los sos suaños, dende l’antiguu Exiptu (papiro-papel), hasta esta dómina na que tienen que lluchar, valientemente, escontra esos otros suaños que vienen endolcaos n’otra clas de vehículu: el dixital. Yo creo qu’esta esposición ye un símbolu de toa una vida empobinada a tres coses: a la cultura, a los neños y al papel. Y les tres tán perfechamente representaes n’ella. A ver si me dais la razón.