close
El «Paraísu natural» depués del pecáu orixinal

El «Paraísu natural» depués del pecáu orixinal

2010-07-23mina d'oru Salave221Visitas

mina-doru-de-salaveCola frase «Asturies, paraísu natural», el gobiernu asturianu quixo comencer a los forasteros pa que vinieren al nuestru País, por ser un exemplu de bon tratu al mediu ambiente y a les corrientes más ecoloxistes. El slogan podría ser bonu si fuere verdá. Pero pa mi que les diverses actuaciones del Principáu en materia ecolóxica nun van per bon camín, tolo contrario.

Una más d’elles, quiciás de les más graves, ye l’actuación nel casu de la mina d’oru del Salave, a un par de kilómetros de Tapia. La minería del oru ye una de les más contaminantes y provoca nel mediu ambiente daños ensin reparu. Pa nun dicilo con pallabre míes, voi reproducir parte de la páxina web d’una asociación que se llama «ameicer» onde se detallen dalgún d’ellos:

IMPACTOS/AMENAZAS

1. ELEVADO RUIDO DE MANERA CONTINUADA (maquinaria pesada, voladuras, etc.) EN TODA LA ZONA DE TAPIA-SALAVE-MATARAS
2. Contaminación durante la fase de explotación y en la escombrera (vehículos, maquinaria, etc.). en forma de POLVO EN UN RADIO DE ACCIÓN DE KILOMETROS
3. Los vertidos a los cauces que se puedan producir por el arroyar del mineral que se desprenderá de los camiones, polvo depositado, los posibles vertidos desde la balsa de decantación, sin tener claro que uso se le van a dar a los lodos de esta, afectando a especies de flora y fauna, pèces, moluscos, crustáceos,etc.
4. Perdida de patrimonio cultural e histórico, con la desaparición de una explotación romana y todos sus retsos, con su particularidad, única en la región por su tamaño.
5. Destrucción del paisaje, tanto por lo desproporcionado de la profundidad de la explotación en la rasa costera, así como el tamaño que tendrá la escombrera en una zona llana como la propuesta.
6. Riesgos de estabilidad de la balsa de decantación, que se va ir recreciendo, en una zona habitada con varios cientos de personas vivienda alrededor.
7. Aumento de la siniestralidad por el intenso trafico de maquinaría en una zona poblada y de importante transito agro-ganadero.
8. Depreciación absoluta del valor económico de terrenos y propiedades en un radio de acción considerable
9. Pérdida irreversible de una zona única en la costa asturiana, con infinitas posibilidades
10. Impacto severo e incluso desaparición sobre algunas especies catalogadas como vulnerables en el CATÁLOGO DE FLORA AMENAZADA DEL PRINCIPADO DE ASTURIAS

Como pue vese, daños de másimu nivel que convierte al supuestu «Paraísu Natural», nun páramu paecíu al que debió de quedar depués de qu’Adán comiere de la mazana prohibida. Amás nin siquiera la mazana ye asturiana, pues la empresa propietaria ye la canadiense «Kinbauri Gold Corp». Contaminación p’Asturies y perres pa fuera. Como siempre.