El diccionariu de la RAE define a la Xeoloxía como la «ciencia que trata de la forma exterior e interior del globo terrestre, de la naturaleza de las materias que lo componen y de su formación, de los cambios o alteraciones que estas han experimentado desde su origen, y de la colocación que tienen en su actual estado». ¡Cuasi nada! Con ella, o a traviés d’ella, podemos tratar temes de Mediu Ambiente, de vulcanoloxía, d’inundaciones (¡tan d’actualidá!) o conservación d’humedales, de Parques Naturales, escavaciones o afayos paleontolóxicos… y nun sigo pa nun aburrir.
Pues bien, nel llamáu fachendosamente Anteproyecto de Ley Orgánica de Mejora de la Calidad Educativa (LOMCE), onde s’encadarmen les asignatures y los estudios non universitarios, la Xeoloxía queda, prauticamente, esapaecía. La cosa ye mui grave porque, nes asignatures comunes a los tres bachilleratos (unes 10 asignatures), nun hai nenguna de conteníu científicu, camentando qu’estes asignatures ocupen ente’l 50 y el 60% del total de les hores lectives, un estudiante pue finar el Bachilleratu de Ciencies, ensin tener estudiada nenguna asignatura de Bioloxía o Xeoloxía.
En resumiendo, la Xeoloxía ye la única de les disciplines científiques clásiques, que nun tien asignatura específica. El gobiernu pretende, amás, que’l trámite parllamentariu seya curtiu, queriendo tener aprobada la Llei Orgánica pal mes de xineru. Nun sé si se podrá facer dalgo al respeutu, pero igual nun taba de más unviar una cartina de denuncia al Ministeriu d’Educación. La direición podría ser esta: calidadeducacion@mecd.es Igual nun val pa nada, pero si nun preparamos a los rapazos pa que tengan conciencia de en qué mundu vivimos, y qué tenemos que facer pa conservalu y meyoralu, mereceremos tolo que nos pase.