close
Lliteratura solidaria

Lliteratura solidaria

peque-ciclopesEl mundu nel que nos tocó vivir ye dafechamente inxustu. Eso ye dalgo que toos podemos comprobar davezu. Y nosotros, como persones que vivimos nél, deberíemos tratar de facelu un poco menos inxustu, un migayín más habitable. Nun fai falta ser relixosu y creyer en dalgún «más alló» que nos recompense. Esiste una cosa que ye la ética humana y el sentíu de la xusticia que deberíen bastar pa movilizanos a favor de los que menos tienen, d´esos millones de seres humanos que, lliteralmente, muerren de fame o d´enfermedaes que yá tendríen de tar esaniciaes.

Hai munches maneres de ser solidariu y trabayar en pro d´esa parte de la humanidá que lo necesita, dende´l trabayu en dalguna organización non gubernamental,  la collaboración faciéndose sociu, o´l dar, dacuando, dalguna perra de les que nos sobren, cualquier cosa que podamos facer sedrá siempre bienvenida por esos collacios nuestros asolaos por guerres, fames o enfermedaes. Una d´eses abondes formes de ser solidariu ye de magar el propiu trabayu o afición, siempre que se pueda. A los que nos presta escribir (nun voi llamanos «escritores» que ye una cosa mui seria) podemos facelo colo qu´escribimos, bien denunciando estes situaciones d’ inxusticia, o bien empobinando la nuestra escritura y les poques perres que semos a ganar con ella, a favor d’esos desheredaos de la diosa fortuna.

Una de les persones más enfotaes que conozo nestos menesteres ye’l mio amigu Rubén Serrano, escritor y periodista. Conocílu va pocu tiempu en Piedres Blanques. Cellebrábase’l Día Mundial de los Oceanos, el día 8 de xunu, y coincidimos los dos como invitaos nuna mesa redonda na que participaben xentes rellacionaes col tema de la mar: fotógrafos, submarinistes, escritores, etc. Ficimos una bona amistá, y asina enteréme de les munches actividaes que tien en favor de persones y asociaciones que lo necesiten. Creador d’unos simpáticos personaxes infantiles, los «peque-cíclopes», mui del gustu de los neños, agora, pente medies de l’asociación pal Fomentu de la Educación «Portal», esos llibros van viaxar hasta’l Sahara Occidental pa ser repartíos ente los campamentos saharauis como sofitu pa la llectura y l’aprendizaxe del castellán. Asina mesmo, otres obres suyes entren nel Proyeutu Bubisher, un bibliobús que percorre los campamentos de refuxaos saharahuis.bubisher-sahara

Como esto de la solidaridá ye contaxoso, enguedeyóme pa que collaborara con dellos cuentos en antoloxíes empobinaes a recaudar perres pa otros proyeutos humanitarios. L’últimu d’ellos un rellatu sobre los neños autistes, pa sacar dineru pa l’Asociación de Padres y Madres de neños con esi problema. N’antoloxía participemos una ventena d’escritores españoles ya Hispanoamericanos (colombianos, mejicanos, panameños…) y la cosa ta tan avanzada qu’esperemos que l’antoloxía salga pal mes d’abril. La cosa ye intentar dar a los que nun lo tienen, dalgo de lo que nosotros tenemos, y los que nun semos ricos, podemos dar otres coses.

Munches gracies, Rubén, pol enfotu col que trabayes polos demás y pola to capacidá p’amestar nos tos proyeutos a otra xente como yo. Dende esti modestu blogue, ehí te va un abrazu.