Nel diariu “El Comercio” d’esti día, lleo unes declaraciones d’una conceyala d’Izquierda Xunida, de nome Ana Castaño, criticando la esistencia del Festival del Arcu Atlánticu, de magar la presentación de cuentes fecha por esi festival a la comisión correspondiente del Ayuntamientu de Xixón. Asina frases como “tiene poco sentido”, o que deberíen dedicase esos recursos a “actividades de difusión de la lectura o a la Red de Museos”, o llamentase de que los organizadores de la Selmana Negra piden más axudes publiques, vienen ellí recoyíes. Y too ello, porque esti festival –diz doña Ana- ye una “marca” de Foro pa contraponer a la Selmana Negra. Curiosamente, y depués de dicir que ye “un derroche”, mostróse a favor de tener rellaciones con otros conceyos y otres ciudades atlántiques, pues la representación d’éstes ye mui probe. Y digo curiosamente, porque eso lo que fadría ye xubir el coste total del presupuestu lo que ya sedría un doble derroche.
Nun entiendo mui bien esa oposición testerona escontra un festival que promueve una vía que, durante munchos sieglos, fue la principal que xunió a Asturies col restu del mundu. La nuestra cultura, por más que se quieran traer toros y sevillanes, ye l’atlántica y non la mediterranea, y vezos, músiques, gastronomía, mitoloxía y etnoloxía en xeneral compartímoslos colos nuestros vecinos atlánticos.
La Selmana Negra, ta organizada por una asociación particular, con ánimu “de lucro”, de tal manera que cobren unos precios nada espreciatibles a los qu’ellí quieran instalase, incluyíes les llibreríes, claro, lo cuál yá sería un motivu pa qu’Izquierda Xunida, tan defensora de “lo público”, defendiere más un eventu entamáu por un ente públicu, ensin ánimu de lucro, como ye un ayuntamiento, qu’una asociación que cuenta con perres de tolos xixoneses, en forma subvención, más lo que saca d’otros ingresos, pal so propiu beneficiu. Por cierto, que sería deseyable conocer l’estáu total de cuentes d’esa asociación y lo que cobra pola instalación de les empreses qu’ellí s’asitien. Si yá se fizo público, la verdá ye que se-y dio bien poca publicidá.
Soi a entender que’l PSOE, que fue’l que punxo en marcha esi “chiringuito” col ínclitu Taibo a la cabeza, critique tolo que-y quite protagonismu a la so Selmana, yá lo fizo con otros eventos tamién multitudinarios. Pero nun acabo atalantar qu’un grupu como Izquierda Xunida caiga na torpeza de querer eliminar un festival con gran proyeición y asturianía, sólo porque l’entamador del mesmu seya un grupu contrariu del ayuntamientu de Xixón. N’eso «Xixón Sí Puede» da-yos más d’una lleición.