close
Olivando

Olivando

guerra-irakUNA GUERRA ¿PA QUÉ?.- Estos díes anúnciase la marcha del exércitu norteamericanu d’Irak. Dexen tres de sí, un país asoláu y desoláu. Un país desvertebráu, corruptu, arruináu. Y lo que ye peor, con más de 600.000 muertos nos siete años y mediu que fai que, George Bush, cola collaboración de Tony Blair y Aznar, faciendo de «palmero», declararon la guerra a esi país. La esculpia yá la sabemos: teníen armes de destruición masiva. Yera mentira. Pero lo que si se camudó nun arma de destruición masiva fue la propia guerra. Dos universidaes, una d’Irak (la Mustansiriya de Bagdad) y otra d’Estaos Xuníos (la John Hopkins de Baltimore) tienen asoleyáu un informe nel qu’afiten la cifra de 500 muertos diarios, a lo llargo del periodu que duró la invasión. Y agora, el Séptimu de Caballería torna pa casa mentantu Blair diz que’l obró en conciencia. ¿Y qué diaños nos importa a nós la conciencia de Blair? Lo que nos importen son esos 500 muertos diarios qu’él, col vaqueru, y el nuestru «palmero» provocaron. ¡Qué muertes más inútiles!

EL DÍA DE LA NACIÓN ASTURIANA.- Bueno, pues nin siquiera esi día que debía ser aprovecháu pa la xunión debandera-dasturies tolos asturianistes/nacionalistes, llogró apautanos a toos nun actu únicu. Nun sé de quién ye la culpa, si ye que tien d’haber una culpa pero’l fechu puru y duru ye que, una vuelta más, somos pocos y desuníos. Seguramente hai causes pa la desunión, siempre les hai. Como dixo aquel políticu catalán: «Nosotros somos nosotros». Claro, y los otros son los otros. Pero penriba de les causes de la desunión hai que buscar los motivos de la xunión. Los bonos políticos son aquellos que, anque les dificultaes seyan munches, y los defeutos de fondu y forma esistan, son capaces de saltar percima d’elles y algamar la xunión d’intereses, y los intereses del nuestru país deben primar sobre los demás, por xustos que seyan. La situación d’Asturies ye tan afogante, de tanta necesidá política, que nun soi a entender, y creo que munchos asturianos tampoco, como podemos permitinos el luxu de nun tar xuntos. Otru añu más.

abbasUNES INÚTILES CONVERSACIONES DE PAZ.- Una vuelta más (y van…) anúnciense nos medios internacionales les caberes conversaciones de paz ente Xudíos y Palestinos. Y una vuelta más vamos a asistir al fracasu de les mesmes, pesie a la bona voluntá que’l presidente Obama diz que tien pa los problemes de la rexón.  Los Xudíos nun van a parar les nueves colonies que se tán asitiando en territoriu palestín. Ye un procesu que, a esti altor, ye inaparable, sobre too cuando nun se tien interés políticu en facelo. La precaria estabilidá política del gobiernu d’Israel depende de los votos de los colonos, y estos van dalos a los que permitan siguir construyendo nuevos asentamientos. Per otru llau, los palestinos son débiles, politica y militarmente, y amás dividíos. Mahamud Abbas, al que yo-y supongo bona voluntá, nun tien el poder real del so pueblu. Y son los más radicales de Hamas los que tán dafechamente a la escontra de la paz con Israel y, pa ello, van «torpedear» cualisquier iniciativa nesi sen. Yá lo anunciaron y de xuro que van cumplilo. Un problema cada vuelta más engafentáu, sobre too cuando nun hai voluntá política d’igualu. Y el que podría tener la llave del mesmu, los Estaos Xuníos, tampoco lo faen por mor de les presiones del «lobby» xudíu en norteamérica. Por muncho qu’Obama fale de «conversaciones de paz».

RACISMU PURU Y DURU.- La espulsión de los xitanos de suelu francés, fai que’l presidente Sarkozy se quite laespulsion-xitanos mázcara y amuese’l so verdaderu rostru: el d’un racista de la peor calaña. Ye cierto que la inmigración plantega munchos problemes, y qu’habrá que reordenala pa qu’esos problemes nun faigan naufragar a les sociedaes receptores d’inmigrantes. Ye tamién cierto que los delincuentes, o seya, los que nun cumplen les lleis, deberán pagar por ello, fueren de la nacionalidá que fueren: propios o ayenos. Pero d’eso a que s’espulse a una etnia, como los xitanos, namás pol fechu de selo, hai una enormidá. Hai que recordar que los xitanos fueron tamién, xunto a comunistes, xudios y otres minoríes étniques, un de los pueblos más perseguíos y masacraos por Hitler y los nazis. Resáltase muncho lo de los xudíos, escaeciéndose de les otres minoríes tamién asesinaes. Poro, agora, esta medida del gobiernu francés retrotráenos a aquellos tiempos escuros onde se falaba de «un Fuhrer, una nación y una raza». Paez mentira qu’un país européu torne a asonsañar a aquellos tiempos. Mentanto, el señor Almunia, eternu perdedor de toles eleiciones a les que se presentó n’España, fala de qu’hai que dar más dineru a los bancos. Paez ser que pa eso, nun hai fronteres.